Välkommen till mig!
Rebecca heter jag och här får du följa mitt liv med min familj som består av min sambo Micke och våra döttrar Lova född 2007-03-24 och Saga född 2010-03-27. Varmt välkommen!

Längtar

Längtar tillbaka till Grekland och dagarna vi hade där! Värme och lathet! Det har varit en bra dag och det gick bra att ha med tjejerna på jobbet. I morgon ska de dock lämnas på förskolan igen då jag stänger. Nu blir det film i soffan, Prime Time står på tur, igår såg vi Studio Sex och den var helt ok. Var längesen jag läste böckerna så kommer inte ihåg så mycket. Kram!

En månad

I en månad har vi varit gifta idag! Tiden går fort och det känns så bra att Micke är min äkta man! Idag har jag annars börjat jobba igen. Det gick bra och var faktiskt kul att vara tillbaka. Det gick bra att lämna tjejerna på förskolan med, de hade haft riktigt skoj och var på toppenhumör hela dagen! I morgon ska de följa med mig till min förskola och vara där istället. Jag måste öpnna då en blivit sjuk så då är det smidigare att ha med dem och slippa lämna dem så tidigt på förskolan. Blir mysigt att vara med dem hela dagen!

Nu ska jag och Micke se en film. Tänkte se Liza Marklunds filmer, har läst alla böckerna och tycker de är jättebra så hoppas detsamma om filmerna.

Kram!

Back to work

Fyra veckor har gått och min första semester är slut. Fyra underbara veckor har det varit med mycket sol, bad och mys med barn och man. Nu väntar två veckors jobb i Huskvarna och sen börjar allvaret i Habo då jag får min första klass! Kram

Hot!

Värmen har kommit! Underbart! Idag har vi legat vid Västersjön tills Micke började jobba sen har vi badat i vattenspridaren här hemma. Bakat har vi med hunnit med. I morgon blir det Brunstorp igen med kompisar! Kram och njut!

Sommar!

En underbart varm dag har blivit kväll. Morgonen började med en arg Lova som blev så arg så hon tappade sin andra tand! Vips sa det så var den ute och ilskan borta. Efter frukost åkte vi till Västersjön men där blåste det massa så vi stannade bara en kortis och åkte sen till Brunstorp istället. Lek med vänner och bad i tempererad bassäng och vindfritt, blev en lyckad halvdag där. Efter lunch var vi bjudna på fika hos ett par kompisar. Mer lek och glass och bad i vattenspridare blev det. Dagen avslutades med en fallolycka. Sagaboll ramlade nerför halva stentrappan utanför! Hon hade tur och slog "bara" ryggen och pannan. Usch vad rädd jag blev! På en sekund hände det... Inte lätt att ha full koll... Jag har också fått mitt första nya kort med mitt nya namn! Och liljorna i hallen doftar underbart! Kram!

Måndag

En heldag med kompisar har vi haft! På förmiddagen var Olle, Emil och Lisa här och på eftermiddagen kom grannarna in på lek och middag. Dagen har gått i rasande tempo och solen har lyst för det mesta. Kram!

Vad gör man med en söndagsmorgon?

Vi fick övernattningsgäster igårkväll då Mickes syster Sabina och David kom på besök. Vi grillade Leilas goda hamburgare och åt gott och visade kort och filmer från Bröllopet och Kos. I morse efter frukost gick vi en långpromenad runt sjön. Lova cyklade och Saga gick och satt i vagn. Bra start på dagen! Nu är det sen eftermiddag och gästerna har kört hem igen och för oss väntar kinamat och Mickes sista semesterkväll! I morgon börjar han jobba igen, men han börjar med kväll så han är hemma till klockan 15 nice! Kram!

Lugnet

Efter allt farande tar vi det lugnt hemma idag och det är välbehövligt! Saga ligger och sover och Lova leker med en ny kompis. Jag har nyss varit ute och sprungit och nu ska jag sätta mig med en rykande kopp kaffe och min bok! Det är semester det! Trevlig helg!

Semester!

När den är som bäst!

Grattis världens bästa mamma och mormor!

Hurra hurra för Laila idag!

Chokladbollar

Bakat har vi gjort idag. Fika med gäster som slutade med att de även stannade på middag, trevligt! En runda runt sjön blev det också, andra för denna vecka-gött! Kram!

Utflykt!

Gissa var vi var haha?! En toppendag där barnen stortrivdes! Nu är vi två trötta föräldrar i soffan som bara slappar. Kram!

Måndag med vänner

Vi har haft en skön måndag med goda vänner. På förmiddagen hade vi Anna, Siri och Ellie här på lek och lunch och på kvällen blev vi hembjudna till Lina, Markus och Hilma. Det blev grillade hamburgare i deras nya radhus som de flyttade in i fredags! Kram!

Kos 2012

Vi är tillbaka i Sverige igen efter en otroligt underbar vecka på Kos! Inte ett moln på hela veckan och temperaturer som legat mellan 35-40 grader, nästan för varmt! Barnen älskar Grekland och Lova tyckte det varett väldigt bra land eftersom allt var gratis (vi hade all inclusive) haha!

Lämnar er med lite bilder och skriver mer en annan dag. Bloggen hamnar lite på efterkälken såhär i semestertider...

Fler bilder från Bröllopet

En härlig semesterdag

Vi har haft en härlig dag med bad på dagen och grill på kvällen. Lina, Markus och Hilma och vi grillade och senare anslöt även Kicki, Tobias och Felicia, härliga radhusliv!

I morgon åker vi till Västersjön om vädret tillåter, hoppas!

Kram!

Första tanden...

...är tappad! Bara 19 kvar att tappa för Lovis! Två till är lösa så blir ett annorlunda charmigt utseende på vår tjej framöver!

Vi svävar fortfarande på moln här hemma och på fredag börjar den riktiga Smekmånaden. Då åker vi till Kos!

Kram och tack för era fina kommentarer!

30 juni 2012

Ett axplock av alla underbara bilder från vårt Sagolika Bröllop!

Tackar det ödmjukaste från mig och min make:) till alla som förgyllde vår dag! Ni är UNDERBARA!