Välkommen till mig!
Rebecca heter jag och här får du följa mitt liv med min familj som består av min sambo Micke och våra döttrar Lova född 2007-03-24 och Saga född 2010-03-27. Varmt välkommen!

Känn ingen sorg

Jag började dagen med en löparrunda runt sjön vid åtta. Härlig start på dagen, men hjälp vad jag svettas nu för tiden! Så länge jag kan minnas har jag knappt sett ut som jag tränat förut efter ett pass men nu har jag förvandlas till något konstigt svettliknande monster. Det måste vara åldern. Närmare 30 än 25 nu...

Dagen har sedan spenderats på stan med Lina. Som tur var hann vi precis hem innan åskvädret drog in. Det var precis över oss här hemma och jag fick hålla för öronen så höga var knallarna. En knall kom samtidigt som blixten, så rejält nära!

Sedan blev det en bio med Kicki på kvällen, Känn ingen sorg, riktigt bra svensk film! Nära till skratt och tårar.

Jag håller på att fortsätta med att röja här hemma. Nu åker alla cdskivor mm tacka vet jag Sportify! Och i morgon blir det förrådet och klädkammaren som ska röjas.

God natt!

Två rundor

Startade dagen med en rask promenad runt sjön och sen gick jag med Lina innan lunch. Nu är jag på rätt väg igen...

Fix

Att sortera alla pärlor tog tid vill jag säga, men resultatet blev ju kanon. En hurts med lådor från Ikea blev det till Lovas rum.

Nu ska jag bläddra i nya H&M katalogen.

Härlig start på veckan

Morgonen startade med en löparrunda runt sjön. Nu ska semesterkilona bort! Sedan softade vi ett tag innan det blev ett stopp på Ikea. Vi skickade in båda barnen i leklandet och gick själva i lugn och ro och tittade på allt. Lite småsaker blev det bara. Sedan passade vi på att käka lunch där uppe, 136kr för alla fyra, som hittat!

Det blev ett snabbstopp på A6 också där vi hittade ryggsäck, stövlar och gympaskor till Lova. Nu är hon redo för skolstart om ett par veckor!

Sedan blev det mellanmål ute och bad i poolen och nu alldeles strax ska vi i väg till Lina, Markus och Hilma och bli bjudna på middag! Perfekt start på nya veckan!

Jump

Slutet på juli

Vi har haft det trevligt i Borås och hunnit träffa många nära och kära. Vi hade en trevlig lördagskväll och satt ute enda till klockan ett på natten utan att frysa, fantastiskt! Vi blev bjudna på god mat, båtresa på sjön och massor med rosevin. Så idag har man varit lite seg...

Nu är vi hemma igen och det är skönt. Ska bli härligt att bara vara hemma ett par dagar nu faktiskt. Tror barnen tycker detsamma.

Bortbjudna

Eftermiddagen spenderades utanför Habo med bad och grillat. Ett härligt lantställe med total avkoppling, här trivdes vi och bekymrade oss inte av översvämningarna.

I morgon blir det Borås, då är vi bortbjudna på middag. Igen.

Nu blir det film i soffan, Hungergames.

Hot!

Vilken värme det varit idag! 28 grader och nu på kvällen när jag sprang såg jag blixtrar och nu kom regnet. Välbehövligt.

Vi har passat Felicia A en sväng idag. Vi cyklade till Rocksjön där det blev bad och sedan till biblioteket där vi lånade böcker och var i sagolandet och klädde ut oss. En rolig dag idag med!

Astrid Lindgrens Värld

En alldeles lagom dag med mysigt sällskap. Barnen tyckte det var toppen och hade gärna stannat längre, speciellt Saga!

Bästkusten

Vi fortsätter att flänga och i lördags åkte vi till Borås och senare tog Micke och jag bussen till Götet och tittade på Robbie Williams riktigt cool! Idag samlades hela familjen och så åkte vi till Kungsbacka och njöt av sol och salta bad. En riktigt toppendag som vi länge kommer minnas! Något att längta tillbaka till i gråa november sen.

Sköna underbart härliga sommar!

Danmark

Vi har haft det deiligt i Danmark! Helt okej väder blev det tillslut med, men det har blåst en hel del! Bilresan var lång men det gick bra både dit och hem. Legoland blev succé och var höjdpunkten på resan trots att det var enormt mycket folk där. På kvällarna har vi spelat Chicago och igår fick Micke fyrtal och Mia färgstege, hur ofta händer det?

I morgon far vi med Kian igen. Mot Borås åker vi och firar min mamma som fyller år idag! Grattis igen! Och sen tar jag och Micke oss vidare till Göteborg och Ullevi för att se Robbie Williams (min 30 års present till Micke)! Det blir nog deiligt det med!

Nu är det snart midnatt och dags att sova.

God natt!

Snart så

Det mesta är packat och nu är det inte många timmar kvar tills vi drar på semester! Micke jobbar en halvtimma till sen har han semester i fem veckor.

Tjejerna är väldigt förväntansfulla och tycker det ska bli spännande med Danmark och framförallt Legoland!

Dags att fixa det sista nu, undra om vi får plats i bilen haha!

En skön vecka önskar jag er som är inne här och kikar- nu tar bloggen också semester ett tag.

Sweet dreams

Hoppla!

Sommarlov på tv visar ett hästprogram och det har gjort våra tjejer väldigt intresserade av sina käpphästar. De rider inne och ute, i soffan, ja överallt.

Detta var ett STORT intresse för mig, min syster och vår granne Karin när vi var små. Vi gjorde hinderbanor och gjorde egna käpphästar av strumpor osv. Lite nostalgikänslor när ens egna barn gör sånt man själv gjorde.

Rain

Välbehövligt med regn och ganska skönt med en innedag faktiskt. Jag joggade runt sjön innan frukost och sen åkte Micke och tränade. Efter lunch åkte vi och handlade inför Danmark. Vi åker på lördag och tänkte ha med oss det mesta i matväg och på så vis spara lite pengar.

På eftermiddagen kom kompisar och lekte och fikade i ett par timmar. Nu sitter jag i soffan och slappar och har det riktigt lugnt och skönt.

Kram

Underbara sommar

Ännu en dag med strålande sol och temperatur på 28 grader, helt fantastiskt!

Micke och tjejerna åkte i väg till Brunnstorp på förmiddagen och jag stannade hemma. Passade på att bädda rent i alla sängar, putsa fönster, men också läsning i solstolen.

Vi käkade lunch sen när dem kom tillbaka och tog det lugnt inne i någon tunna. Sen åkte Micke och jobbade och vi tog cykeln ner till stan och shoppade lite... Träningskläder till båda tjejerna inför kretsloppet och kommande idrottslektioner och lite annat smått och gott. Jag fick med mig ett par jeansshorts hem också, men som vanligt är det barnen som får mest!

Nu blir det Skansen i soffan!

Stranden och Piren

Idag kom min mamma, pappa och min brors familj på besök. Vi träffades i Västersjön och låg där ett par timmar och jäste. Micke jobbar sin sista vecka nu och jobbar kväll så därför kunde han vara med en stund.

På eftermiddagen blev det ett besök på Piren där vi åt mat. En jättetrevlig dag var det! Bara min syster och hennes familj som saknades!

Tack för allt snälla mamma och pappa!

Kram!

Det blir en dag på stranden

Först Västersjön sen Vätterstranden. 27 grader och inte ett moln på hela dagen. Hur ofta händer det i detta land? Vi fångade dagen!

Vansbrosimmet

Nu är vi hemma i Jönköping igen efter Vansbro tur och retur på 14 timmar. Simningen gick över förväntan och det var faktiskt lätt som en plätt och en kul upplevelse.

Snälla Sabina och David har passar våra troll idag då Micke är i sina hemtrakter och spelar byafotboll i helgen som de för övrigt vann.

Busiga troll!

Massa bus i dessa två kroppar!❤❤

Första semesterdagen

Startade redan 06.15 då våra övernattningsgäster behövde upp tidigt för att klockan åtta åka vidare mot Åland. Jag slog till med brakfrukost, jaja, äggröra och bacon blev det iaf. Sen tog vi det rätt lugnt. Vi gick ner och kollade cirkusen här nedanför och sen lekte Saga med en kompis och vi bakade chokladbollar efter lunch. När Micke kom hem sprang jag runt Gräshagen och nu ikväll har jag och Anna simmat sista gången innan Vansbro på lördag. Idag blev det 750 meter och vi känner oss så redo vi kan bli. Verkar bli sol och varmt, men vattnet verkar tyvärr vara rätt kallt! 06.00 åker vi från Jönköping och vid halv tvåtiden simmar vi.

Ps. Även Saga kunde ha fiskbensfläta idag, ingen liten tjej längre...

Kram

Semester!!

Dagen är kommen! Nu är det semester! Underbart! Vi har firat med bubbel och grillat med min syster och hennes lilla familj. Premiärgrillning för mig som idag grillade alldeles själv haha.

Övar till Kretsloppet

Tennis

Micke spelar tennis var och varannan dag och idag slog han och Lova några bollar. Dessutom har tjejerna börjat öva inför Kretsloppet som dem och jag ska springa i september. Jag ska springa 10 km och dem 400 meter😄

Jag sprang runt sjön igår och gick en powerwalk idag med sommarpratarna i öronen, perfekt!

Välkommen juli

Andra juli idag och blott en dag kvar att jobba! Känns underbart!

Värmen verkar ju komma till helgen också perfekt! Skönt med värme i luften när vi ska simma i det kalla vattnet.